Merry christmas

Medans större delen av klassen har spenderat sin jul med släkten, i det hyffsat vita norrland har jag befunnit mig på andra sidan jorden, ca 1000 mil bort i tropikernas paradis. Min julafton bestod inte av julmusik, julskinka, nyfikna förväntansfulla småbarn, tomtar och julklappar. Min julafton bestod av stek på surinbeach, för att sedan mot kvällskvisten bege sig till catch club för att se på när de vuxna beställde drink efter drink. Paradiso, white russian och pina coladas försvann på löpande band. Sedan, klockan tolv, halv ett på natten när de vuxna äntligen ville bege sig hemåt så blev det julklappsöppning.

3 familjer, 10 pers sammanlagt hade köpt en present var för 200bath, som vi sedan skrev ett nummer på och lottade ut. Alltså en julklapp till varje person. Jag själv fick mig en låda choklad. Bäst var nog julklappen Greger fick, en militärgrön fiskarhatt som det stod thailand på.


julafton. byggt på mina emotendenser och skärt mig på benet, därav ett prydligt plåster.


detta var våra julklappar. människorna alltså, inte det dom håller i händerna.

//Celia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0